„Jak cię widzą, tak cię piszą” mówi stare przysłowie… W sieci internetowej równie duże znaczenie od tego, jak prezentuje się nasz wizerunek, czyli to „jak nas widzą” ma także to, CZY nas widzą. Jeśli chcemy z prezentowanymi przez nas treściami, produktami czy też usługami trafić do jak najszerszej grupy odbiorców – w tym potencjalnych klientów – musimy bezwzględnie zadbać o naszą widoczność w wynikach wyszukiwarek internetowych.
O co chodzi? Ludzie poszukujący informacji zwykle skupiają się wyłącznie na dwóch pierwszych stronach wyników (Często wręcz tylko na pierwszej z nich). Jeśli odnośnik do naszej witryny nie będzie się tam znajdował stracimy potencjalnego klienta. Aby być dobrze widocznym w wynikach niezbędny jest szereg działań związanych z optymalizacją treści prezentowanych na naszej stronie (na przykład umieszczanie odpowiednich słów – kluczy), wprowadzeniem odpowiednich zmian w samym kodzie strony i inne zadania polepszające naszą pozycje w wynikach wyszukiwania (np. korzystanie z programów wymiany linków takich jak linktak). Największy sukces zapewni nam oczywiście działanie kompleksowe.